دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند، مگر پرهیزگاران!

 

 الْأَخِلَّاءُ یوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ(الزخرف/67) 

دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند، مگر پرهیزگاران!

 

در روایت داریم رسول خداصلوات الله علیه فرمودند : دوستی برای خدا از محکم ترین دستگیره های ایمان است .

روزی حضرت موسی می گوید خدایا می خواهم یکی از بهترین بندگانت را ببینم خطاب می آید که به صحرا برود در آنجا مردی را در حال کشاورزی می بیند که از خوبان درگاه الهی است . حضرت موسی به صحرا رفت دید مردی در حال کا رکردن است تعجب کرد چه شد این فرد به این درجه رسیده است ؟

 

از جبرئیل که همراهش بود پرسید علت چیست که از بهترین بندگان خداست ندا آمد الان بلایی بر او نازل می شود ببینید چه میکند. بلایی آمد و آن مرد هر دو چشمش را از دست داد فوراً‌نشست و دست به آسمان بلند کرد و گفت خدایا تو تا حال مرا به صورت بینا می پسندید من هم داشتن چشم را می پسندیم و الان نابینایی را می پسندی من هم آن را دوست دارم چون تو می خواهی.

 

حضرت موسی رو به این مرد کرد و گفت من مستجاب الدعوه هستم اگر می خواهی دعا کنم خدا بینایی را به شما برگرداند . آن شخص گفت : نه . حضرت گفت چرا ؟ گفت آنچه را که مولایم برایم اختیار کرده بیشتر دوست دارم تا آنچه که خود برای خودم می پسندم.

 

خدا به حضرت موسی خطاب کرد ای موسی آیا تا حال کاری را برای من انجام داده ای ؟ حضرت موسی گفت برای تو نماز خواندم ، روزه گرفتم ، صدقه دادم و ... خداوند فرمودند : نمازی که خواندی دلیل بردینداری تو است ،‌روزه هم سپری بوده است در برابر عذاب جهنم ،‌صدقه هم سایبانی است که زیر سایبان آنان قرا ربگیری ،‌ذکر هم موجب نورانیت قلب خودت شده است . چه کاری برای من کرده ای؟

 

حضرت موسی گفت خدایا خودت مرا راهنمایی کن تا آن را انجام بدهم . خداوند فرمودند : آیا پیوند دوستی با دوستان من برقرار کردی ؟ آیا شده است دوستی فقط بخاطر رضای من باشد .

 

آیا شده است بخاطر من با کسی قطع رابطه کنید ؟ حضرت موسی دانستند که با فضیلت ترین عمل دوستی در راه خداست و دشمنی در راه خداست 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:, | 10:26 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت