مختصری راجع به شهرستان بروجرد

شهرهای ملایر و نهاوند در استان همدان، شازند در استان مرکزی و نیز خرم‌آباد و الشتر در استان لرستان در مجاورت بروجرد قرار دارند [۶]. از گذشته‌های دور، این شهر دارای موقعیت ویژه ارتباطی بوده‌است و همین مساله باعث زد و خورد و حوادث تاریخی متعدد در منطقه شده‌است. قرارگیری بر سر شاهراه تهران - خوزستان همچنان یکی از عوامل رونق اقتصادی منطقه به شمار می‌رود.
جمعیت شهر بروجرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ خورشیدی مرکز آمار ایران ۲۴۰،۶۵۴ نفر گزارش شده‌است. به این ترتیب، بروجرد از نظر میزان جمعیت، سی و سومین شهر بزرگ ایران به حساب می‌آید. علاوه بر رونق کشاورزی و دامپروری در منطقه، شهر بروجرد بطور سنتی یکی از قطب‌های داد و ستد در منطقه غرب ایران به حساب می‌آید و بازار این شهر همچنان بزرگ و پر رونق است.

از لحاظ فرهنگی این شهرستان به دلیل داشتن پیشینه قدیم فرهنگی بسیار باسابقه و عالم پرور می باشد.در همین راستا گروهها و تشکل ها و کانون های مختلفی در سطح شهر فعالیت می کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

هسته فرهنگی صاحب الزمان(عج)
ساعت22:00---21 بهمن 1392
باسلام وگرامیداشت ایام فرخنده دهه فجر، موفقیت شمارادرجشنواره وبلاگ نویسی هسته های فرهنگی استان لرستان تبریک عرض می کنیم و آرزومند موفقیت روزافزون شما درعرصه فعالیت های فرهنگی هستیم.
پاسخ:سپاسگزارم از شما دوست بزرگوار


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 دی 1387برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت