منجی موعود

حضرت محمد مصطفی(ص) در 17 ربیع‌الاول روز جمعه حدود سال 570 میلادی و بر اساس برخی از روایت‌ها در سال عام‌الفیل دیده به جهان گشود. 
 
حضرت عبدالله(ع) پدر بزرگوار ایشان و حضرت آمنه(س) مادر گرامی‌شان است. 
 
حضرت آمنه(س) هنگام تولد پیامبر(ص) کسی را نزد «عبدالمطلب» جد بزرگوار او فرستاد، که خداوند به تو پسری داده است. 
 
حضرت عبدالمطلب (ع) با شنیدن این مژده و حوادثی که هنگام تولد حضرت محمد(ص) نوه‌اش دیده بود. بی‌نهایت خوشحال شده و آن کودک را در دست گرفت و به داخل «کعبه» برد و مراسم شکرگزاری به جای آورد. 
 
در این بخش از گزارش به مراسم نام‌گذاری پیامبر(ص) اشاره می‌کنیم. 
 
حضرت عبدالمطلب (ع) برای عرض تشکر به پیشگاه خداوند جلیل، گوسفندی قربانی کرد و عده‌ای را دعوت نمود و در آن جشن باشکوه که از عموم قریش دعوت شده بودند، نام فرزند خود را «محمد»  گذارد. 
 
هنگامی که از او پرسیدند: «چرا نام فرزند خود را محمد(ستوده) انتخاب کردید، در صورتی که این نام در میان اعراب کم سابقه است؟ گفت: خواستم که در آسمان و زمین ستوده باشد، تا آن روز فقط 16 نفر به این اسم نام‌گذرای شده بودند. 
 
قرآن مجید از ایشان به نام‌های محمد و احمد یاد می‌کند. 
 
در سوره‌های « آل عمران، محمد، فتح و احزاب» او را به نام محمد و در سوره «صف» به نام احمد خوانده است و منشأ اختلاف این است که مادر رسول خدا(ص) پیش از جدش نام او را احمد گزارده بود، چنانکه در تاریخ منعکس است. 
 
بنابراین قرآن، او را به هر دو اسم محمد و احمد معرفی نموده است. 
 
همزمان با تولد رسول خدا(ص) زمین‌لرزه‌ای به وقوع پیوست که آثار آن به همه نقاط جهان رسید، تا آنجا که کلیساها و صومعه‌ها و بت‌هایی که مورد پرستش بت‌پرستان بودند، ویران گشتند و کار جادوگران و پیشگویان نا به‌سامان شد. 
 
ستارگانی که در آسمان پیدا شدند که پیش از این زمان، دیده نمی‌شد و ایوان کسری در ایران به لزره درآمد و 13 یا 14 ستون آن فرو ریخت و آتش آتشکده فارس خاموش شد، این در حالی بود که از هزاران سال پیش، خاموش نشده بود. 

*محرومیت ابلیس در آسمان هفتم و اسرار 17 ربیع الاول 

براساس روایتی از امام جعفر صادق (ع) و به فرموده امام علی (ع): روز 17 ربیع الاول همزمان با ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) ابلیس در آسمان‌های 7 گانه تردد داشت ولی با تولید پیامبر اکرم (ص) ابلیس از رفت و آمد در 7 آسمان محروم شد. 

ابلیس در میلاد و پیامبر از تردد در آسمان محروم شد نخست هنگام میلاد حضرت عیسی (ع) از 3 آسمان و هنگام میلاد پیامبر اکرم (ص) از تردد در 7 آسمان محروم شد. 

به جا آوردن غسل، به جا آوردن روزه، زیارت پیامبر (ص) و اماکن زیارتی معصومان و ائمه اطهار (ع) صدقه دادن احسان نمودن خوشحالی کردن مومنان برپایی جشن و سرور از اعمال و فضیلت‌های 17 ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) است هرکس این روز را روزه بدارد ثواب روزه یکسال را خداوند برای او می‌نویسد و این روز یکی از 4 روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است. 

خواند دو رکعت نماز در 17 ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) در هر رکعت یک مرتبه حمد 10 مرتبه سوره قدر 10 مرتبه سوره اخلاص دارای ثواب و فضیلت بسیار است. 

پس از خواندن این نماز در محل نماز نشسته و دعایی که روایت شده (اللهم ... انت حی لایموت) خوانده شود. 

دادن صدقه، خیرات، عیدی دادن، پوشیدن لباس نو، استفاده از عطر فضیلت و ثواب بسیار دارد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت